مباحث آموزشی و پژوهشی
مباحث آموزشی و پژوهشی:
این گروه آموزشی دارای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. آموزش دانشجویان و تدریس دروس دوره های کارشناسی در دو مرحله اجرا میشود:
در مرحله اول بیشتر به آموزش دوره های آموزش زبان پرداخته می شود. در این دوره از آموزش، دانشجویان جدید الورود تا ترم چهارم آموزشی بعد از گذراندن دوره های آزمایشگاه سمعی و بصری، به یادگیری دروس آواشناسی، گرامر، واژه شناسی، زبانشناسی، انشاء ،خواندن و درک مفهوم متون، مکالمه و...می پردازند.
پس از ترم چهارم، دانشجویان زبان و ادبیات فرانسه توأم با آموزش زبان، بیشتر به آموزش ادبیات فرانسه که در آن، ادبیات قرون 17، 18،19 مخصوصاً ادبیات قرن 20 و همچنین تفسیر متون قرون 17، 18، 19و 20 ادبیات فرانسه و بررسی اجمالی دروسی چون نقد ادبی، نقد های ادبی از دیدگاه جامعه شناختی، ساختار گرایی و غیره می پردازد. همچنین به ترجمه متون ادبی، ترجمه متون مطبوعاتی، نگارش پیشرفته، نمایشنامه و ساختار آن پرداخته میشود.
گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز با هدف آموزش دانشجویان سایر دانشکدههای دانشگاه تبریز، منجمله رشته های کتابداری و جهانگردی در حوزهای زبانهای خارجی بعنوان مقدمهای برای استفاده از منابع علمی و همچنین آمادهسازی آنها برای ورود به بازار کار تلاش دارد تا خلاءهای موجود در حیطه زبانهای خارجی را به نحو احسن تکمیل کند.همچنین این گروه آموزشی با ایجاد رشته آموزش زبان فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد در نظر دارد با بسط زمینههای آموزش در حیطهی روششناسی آموزش زبانهای خارجی بنیهی زبانی را تقویت کرده و نیروهای مستعد در حیطهی آموزشی تربیت کند.
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
پژوهشهای گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه
پژوهشهای این گروه آموزشی که بیشتر در دورههای تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری مدّ نظر است، در زمینه های ادبیات فرانسه، ادبیات تطبیقی، نقد ادبی، دریافت ادبی و تئوریهای معاصر ادبی، تحلیل متون ادبی و بررسی مکاتب ادبی، تحلیل انواع نقدهای ادبی معاصر از قبیل نقدهای جامعهشناختی، روانشناختی، مضمونی، ساختار گرا و نقد تکوینی بوده و همچنین در زمینه رمان و شعر فرانسه نیز پژوهشهایی انجام میشود. همچنین در این گروه طرحهای دیگری بکمک اساتید متخصص در زمینههای بررسی مسایل مربوط به نهضت رمان جدید در فرانسه و تاثیر آن بر ادبیات ایران، بینامتنیت در ادبیات، بررسی تصویرهای ذهنی و غیرذهنی با نوشتار و خلاقیتهای متعدد ادبی در مقطعهای مختلف نوشتاری صورت گرفته و یا در حال ارائه هستند.